سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


  1- «عابد فتاحی» نماینده اصلاح طلب مجلس در تبیین توفیقات بی نظیر توافقنامه فرموده اند: «همان طور که مشاهده می‌کنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش ها افزایش پیدا کرده است ... علت خشکسالی های اخیر جنگ و جدال هسته ای بوده است ... احساس می شود که در 12 سال گذشته، اروپا از ورود ابرهای بارشی به آسمان ایران جلوگیری کرده و از زمان توافق آب و هوای کشور به کلی متحول شده است.» دست و جیغ (حتی الامکان از نوع بنفشش!) و هورای بلند برای این دانشمند فهیم.

2- یک بازیگر بخت برگشته، گفته است: «دوست دارم جامعه شناسی بخوانم تا مثلا بعد از توافق هسته‌ای سریع ذوق زده نشوم و به عواقب و آینده آن فکرکنم، مثلا درباره اینکه بعد از ترکمنچای چه اتفاقی افتاد!». بلافاصله از سراسر جبهه ی زنده باد مخالف من فریادهای خفه کننده بلند شد که بی جا کردی نظر دادی! در روزنامه رسمیشان او را «دلقک»، «نان به نرخ روز خور» و ... خواندند و از زمین و آسمان بر سر او خراب شدند. جالب اینکه این بیچاره گفته حتی خود را دلواپس هم نمی داند، اما به هر حال بخواهد یا نخواهد حرفی زده که کمی بوی دلواپسی برای منافع ملی می داده و این روزها خطایی بالاتر از این قابل تصور نیست!

3- آنچنان فضای امنیتی به پا کرده اند که نگو! مگر کسی جرات می کند بگوید بالای چشم توافقتان ابروست! از دم تیغ می گذرانندش. البته در دورانی که رئیس جمهور کمتر از 51 درصدی اش رسما منتقدانش به جهنم حواله می کند و ده ها ناسزای دیگر نصیبشان می کند بعید نیست این برخوردها. حیا هم نمی کنند و رسما اعلام می کنند که دلیل توقیف و تذکرشان انتقاد از سیاست های هسته ای است و لاغیر: «در مذاکرات و بررسی های جلسه قبل، عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات و بند 8 ماده 6، هفته نامه «9 دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذکر داده شود.» این روزها چیزهایی مثل «پرونده کرسنت» و «توافق هسته ای» در ایران شده اند «هولوکاست» در غرب و تشکیک در آنها از تشکیک در دین خدا هم بدتر است! راستی کی بود گفته بود: «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان»؟! زنده باد مخالف مرده ی من!

4- دلم نیامد در حد همین چند سطر دلواپس منافع ملی مان نباشم، بگذار ناسزا گویند که بی سواد برو به جهنم! عیبی ندارد، به قول دکتر کوشکی: امروز با افتخار عنوان «بی سواد» را می پذیریم تا نسل آینده ما را «بی شرف» ندانند؛ همین!







نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 مرداد 20 توسط حق جو



علی‌اکبر صالحی؛ 18فروردین؛ در مجلس شورای اسلامی:

«رهبر معظم انقلاب دیروز به آقای ظریف فرمودند که "آقای ظریف شما هم بروید فکت شیت ایران را در اختیار مردم قرار دهید. کشور ما با کشور آنها (آمریکایی ها) فرق می کند. در کشور ما رابطه ملت و دولت یک رابطه عمیق است. این نظام برآمده از رأی ملت است. شما بروید فکت شیت را به مردم بدهید" و آقای ظریف هم در حال تهیه فکت شیت هستند که در این فکت شیت خیلی از حقایق روشن می شود.»

 

امام خامنه‌ای-20 فروردین (در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام- چند روز پس از توافق لوزان):

«من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است.»

 

25فرودین-مجلس شورای اسلامی:

 213 نفر از نمایندگان با انتشار بیانیه ای خواستار انتشار فکت شیت ایرانی شدند.

 

 حسن روحانی-26فروردین- در سفر به استان گلستان:

«مذاکره آداب خودش را دارد و هنوز نمی‌توان جزئیات را منتشر کرد!»


علی‌اکبر صالحی -4 اردیبهشت– در برنامه نگاه یک:

«آقای ظریف تمام جزییات را گفتند و خودش معادل 10 فکت شیت است ... حتما دلیل موجهی داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شیت ایرانی ضرورتی ندارد.»

 

علی شمخانی-10 اردیبهشت – (در حاشیه نشستی به مناسبت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه علامه طباطبایی تحت عنوان دولت، ملت و آینده مشترک)در پاسخ به سوالی درباره دستور مقام معظم رهبری برای انتشار فکت شیت:

 «دستور، مطالبه و توصیه با یکدیگر متفاوت هستند! ضمن این که به نظر می رسد زمان هم بر این امر بی تاثیر نبوده است! ...انتشار فکت شیت امروز مفید فایده نیست!...از انتشار فکت شیت عبور کرده ایم!»

 

و سوال اساسی اینکه فکت شیت ایرانی حاوی چه حقایقی است که برخی مسئولین،
علی رغم تمامی درخواست‌ها از عرضه آن به مردم هراس دارند؟






نوشته شده در تاریخ جمعه 94 اردیبهشت 11 توسط حق جو



 1- خیلی سخت بود! راه‌پیمایی بلندمدت سربازی را می‌گویم. آن‌هایی که سربازی رفته‌اند خوب می‌دانند که سخت‌ترین قسمت کل سربازی راه‌پیمایی بلندمدت آن است. شوخی نیست! باید حدود 15 کیلومتر را راه بروی. ما که آن زمان یه تعداد جوان حدود 20 ساله بودیم، بعد از سه ماه تمرین در آموزشی آخرهای این راهپیمایی (که در انتهای آموزشی برگزار می‌شود) انصافا کم آورده بودیم و خستگی آن تا مدتی همراه ما بود.

2- می‌دانی 90 کیلومتر یعنی چی؟! یعنی 6 برابر راه‌پیمایی بلندمدت سربازی! یعنی بیش از 2 برابر مسافت دوی ماراتن (که آن سرباز بنده خدا با طی این مسافت وقتی به شهرش رسید جان سپرد!)! 90 کیلومتر فاصله دو شهر عشق است: نجف و کربلا. حداقل مسافتی که امسال 20 میلیون نفر طی کردند! (عراقی‌ها معمولا از در خانه‌هایشان این مسافت را پیاده می‌آیند مسافت‌هایی چند صد کیلومتری). مسیری که پر است از زنان و سالخورده‌گان. این مسافت معمولا در 3 روز طی می‌شود یعنی روزی 30 کیلومتر! یعنی هرروز بیش از دو برابر راهپیمایی بلندمدت سربازی و نزدیک به مسافت یک دوی ماراتن!!!

3- پای معادلاتم بد جور لنگ می‌زند!! «پیرزنی با یک گونی از وسایل و یک دمپایی ساده روزانه بیش از 2 برابر مسافتی که یک مرد جوان ورزیده در 20 سالگی‌اش در راه‌پیمایی بلندمدت در طی یک روز راه می‌رود را می‌پیماید. حساب کنید سن پیرزن را یا میزان عشق او را یا شاید هم معجزه حسینی را!»

راه پیمایی اربعین 93

4- تقریبا کوچه ای نیست که امسال حداقل یک کربلایی در ایام اربعین نداشته باشد، این را می شود از پلاکاردها فهمید. یه جایی می‌خواندم امسال اربعین کربلا رفتن ویزا نمی‌خواست اما ای‌کاش لیاقت هم نمی‌خواست!

- - - -
پی نوشت: تصویر را برادرم که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین امسال را داشته گرفته است.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 دی 4 توسط حق جو



 1- در سایت آقا در مصاحبه حجت الاسلام فلاح زاده در باب قمه زدن آمده است: «این  کار به نظر حضرت آقا حرام است و باید از این کار پرهیز شود و فراتر ازفتوا، ایشان تعبیرشان این بوده که این عزاداری نیست،بلکه تخریب عزاداری است.».

2- سال گذشته و در ایام اربعین حسینی مطلبی نوشتم با عنوان «بزرگترین سانسور تاریخ» که به حمدالله بازخورد خوبی هم داشت (در اینجا بخوانید). آنجا نوشته بودم: «کافیست چند احمق در خرابه ای در یک گوشه دنیا بر خلاف فتوای مراجع عظام شیعه قمه ای بزنند و اینجاست که بوقهای رسانه ای بی طرف در جهان به تلاطم می افتند که نکند خدای نکرده کسی این صحنه مهم را از دست بدهد...»

3- یک بیچاره بی خبر از حقیقت تشیع در یک گوشه دنیا می رود صفحه اول یاهو را باز می کند و بلافاصله تصویری فجیع در بالای صفحه نظرش را جلب می کند: مردی با زخم هایی بر پشت و کمری خونین؛ عنوان تصویر این است: فستیوال عاشورا 2014 در سرتاسر جهان.

قمه زنی صفحه اول یاهو 

بر روی عنوان که کلیک می کند، عاشورا در سرتاسر جهان را با 18 عکس برای او به تصویر کشیده اند که از این میان 11 تصویر مستقیما مربوط به قمه زنی است و باقی تصاویر نیز یا خیلی بی معنایند یا باز در صدد سیاه نمایی. و این یعنی  یزیدیان زمان دارند تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ترفند های به روزتر مسیر حق را مسدود نمایند.

لینک خبر یاهو: https://en-maktoob.news.yahoo.com/lightbox/understanding-ashura-why-muslims-mark-this-time-in-different-ways-slideshow/shiite-muslim-body-bleeding-flagellating-himself-prays-during-photo-163348159.html

سایر سایت های دنیا را سر می زند و با پوشش گسترده و همسوی این فستیوال شیعی (که حقیقتش یک پروپاگاندای ضد شیعی است) مواجه می شود که امسال نیز همچون هرسال، منتها به صورت بسیار هماهنگ تر و گسترده تر همان بوق های رسانه ای بی طرف در اقدامی هماهنگ قمه زنی های برخی احمق یا جاهل را در صدر اخبار خود پوشش داده‌اند:

گزارش رویترز از عاشورا

گزارش یو اس ای تودی

و صدها جای دیگر!!!

4- این ماجرا دو جنبه دارد: اول اینکه رذالت بیش از پیش چنین رسانه هایی رانشان می دهد. جایی که بزرگترین تجمع انسانی در طول تاریخ را با وقاهت تمام سانسور می کنند ولی عمل احمقانه چند نفر بر خلاف فتاوای علمای شیعه را سعی می‌کنند عین تشیع در سراسر جهان معرفی کنند.

دوم اینکه بعضی ها تا به کی می خواهند خود را به جهالت بزنند! آخر این صدمه زدن به بدن را که موجب وهن است از کجای اسلام استخراج کرده اند؟ آدم می ماند واقعا امثال شیخ یوسف صانعی که این روزها در حمایت از قمه زنی برخاسته اند (و دیروز در حمایت از فتنه!) و اصلا اساس آن را عشق و محبت می دانند واقعا ...؟! (جای سه نقطه قبلا چیز دیگری نوشته بودم که به توصیه برخی دوستان فهیم خودسانسوری اعمال نمودیم!)

فیلم سخنان آقای صانعی در حمایت از قمه زنی: http://www.aparat.com/v/IZLto

5- محرم فرصت شعور آفرینی در بین شورهاست. پس اگر از این امت محرمشان را گرفتی، اندک اندک خیلی هایشان دینشان را از دست خواهند داد و اگر محرم را در ذهن خارجان از مسیر حسین زشت جلوه دادی، خیلی خوب مسیر ورودشان به مسیر حق را سد کرده ای (هر چند ناخواسته!!!). قرار است دنیا شیعه را با قمه زنی بشناسد تا کسی جرأت نکند به سراغ بررسی تفکرات قدرتمند تشیع برود و هر کجا حرفی از تشیع شد این ندای پرورش یافته در ذهن افراد حاضر شود که: «بترسید! شیعه یعنی قمه زنی! و دیگر هیچ!!!»






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 آبان 26 توسط حق جو



- یعنی کسی هست هنوز این کلیپو ندیده باشه: «پشتم گرمه!»
- قسمت پنجاه و ششم مجموعه طنز دکتر سلام خیلی خیلی باحال بود حتما ببینید، مطمئنا پشیمون نمی شید (خوشحال دیپلماسی- در اینجا)

1-چندی پیش شخص اول مملکت در یک بیمارستان دولتی مورد عمل جراحی قرار گرفت. شخصی که دوست و دشمن به ساده زیستی او اعتراف دارند (مانند اعتراف جالب مهاجرانی که گفته: «به عنوان منتقد ایشان اقرار می کنم که یک نقطه ی خاکستری حتی -نه تاریک- در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانش نمی شود پیدا کرد»-فیلم این سخنان را در اینجا ببیند). شخصی که ماجرای عروسی فرزندش و دختر دکتر حدادعادل نمادی از یک عروسی بسیار ساده و بی پیرایش است. ساده زیستی امام راحل نیز چندان به تعریف نیاز ندارد. کسانی که جماران را از نزدیک دیده اند در واقع تفسیر ساده زیستی را به چشم دیده اند.
عمل جراحی شخص اول ممکلت

2-درست در همان روزهایی (دو روز قبل تر) که آن عمل جراحی صورت گرفت یک اتفاق دیگر نیز رخ داد که کمتر مورد توجه قرار گرفت یعنی مراسم عقد نوه ی آقای هاشمی رفسنجانی. از شبهات پیش آمده پیرامون صحت عقد که بگذریم یک مطلب بسیار مهم دیگر نیز وجود داشت و آن اینکه مراسم این آقازاده از آن خاندان خاص در یکی از مجلل ترین و لوکس ترین تالارهای کل کشور (و طبیعتا با هزینه ای بسیار هنگفت) یعنی «باشگاه فرمانیه» برگزار شد (احتمالا عروسی رو برن مریخ بگیرن!). اصولا جاهایی مثل باشگاه فرمانیه ساخته شده است برای بریز و بپاش های آنچنانی یک عده مرفه بی درد که در هر جامعه ای تعدادشان بسیار کم است (یعنی تعدادی معدود که از جاهایی انبوه تغذیه می شوند!). همین سالن جایی است که امثال «علی دایی» به برگزاری عروسی مجلل خود در آن تفاخر می کنند. و البته که روشن است محفل انسی که شروعش در باشگاه فرمانیه باشد شایسته نیست لانه ی کبوتران عاشقش کمتر از خانه ای چند هزار متری در خیابان فرشته باشد! شاید توقع زیادی باشد که عروسی یکی از این خاندان خاص مانند سطح متوسط مردم باشد و در دورانی که صدها هزار جوانان تازه ازدواج کرده معطل دوزار وام ازدواج مانده اند این خاندان درشت (منظور همان عظیم است!) کمتر ریخت و پاش کنند! به هر حال ایشان آنقدر پول دارند که برای جگر گوشه ی مظلوم و بی گناهشان (!!!) وصیغه ی 10 میلیارد تومانی بگذارند و آنقدر قدرت دارند که در دورانی که حکم زندان دختر دلبندشان صادر شده برای اینکه نکند روحیه شان خدشه دار شود بفرستندش اول بازی های المپیک در کشور همیشه دوست و همسایه و مورد علاقه ی خاندان رفسنجانی ها (یعنی انگلیس مظلوم!) را ببینند و مواردی از این دست که تعدادشان کم نیست. کلا توقع ما مردم عادی از این خاندان خاص خیلی زیاد از حدمونه!!!
کارت عقد نوه هاشمی رفسنجانی

3-لزوم ساده زیستی مسئولین در حکومت اسلامی نه یک توصیه ی تزئینی بلکه برآمده از حقیقت دین اسلام و زندگانی اشخاصی چون علی ابن ابی طالب (ع) است. اگر دین بریمان مهم است، دستور دین روشن است. امیر المومنین در نامه ی تاریخی شان به فرماندار بصره (عثمان بن حنیف انصاری) به شماتت او به خاطر پذیرفتن دعوت مهمانی فرد سرمایه داری چنین می نویسد: «اى پسر حنیف، به من خبر رسیده که مردى از جوانان اهل بصره تو را به مهمانى خوانده و تو هم به آن مهمانى شتافته‏اى، با غذاهاى رنگارنگ، و ظرفهایى پر از طعام که به سویت آورده مى‏شده پذیراییت کرده‏اند؛ خیال نمى‏کردم مهمان شدن به سفره قومى را قبول کنى که محتاجشان را به جفا مى‏رانند، و توانگرشان را به مهمانى مى‏خوانند!» (متن کامل نامه را در اینجا بخوانید). اگر حضرت، عثمان بن حنیف را به خاطر پذیرش دعوت بر سر سفره های آن چنانی شماتت می کند، پس وای بر گسترانندگان سفره های آن چنانی آن هم در باشگاه فرماینه!!!

----
پی‌نوشت:
این مطلب را در «جهان نیوز» در اینجا  ، در «بی باک نیوز» در اینجا بخوانید






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 مهر 17 توسط حق جو