سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


محسن رضایی روز گذشته (15خرداد) در جریان مناظره تلویزیونی با از جیب در آوردن یک اسکناس هزار تومانی، گفت:

«...با چه زبانی می‌توان گفت که آقایان به اقتصاد توجه کنید، به اقتصاد برسید. هزار تومانِی امروز، برابر سیصد تومان سال گذشته است. یعنی ما سال گذشته با سیصد تومان چقدر جنس می خریدیم امروز باید هزار تومان جنس بخریم.»
هزار تومانی رضایی

من که داشتم مناظره را مستقیما از صدا و سیما می دیدم، همانجا یک حساب و کتاب ساده کردم و برق از سرم پرید! با حساب و کتاب آقای رضایی اگر جنس سیصد تومانی سال گذشته برابر هزار تومان شده باشد یعنی نرخ تورم در کشور ما می شود بیش از سیصد و سی و سه درصد!!! (333%). حرفی که نه با هیچ عقل نیمه سلیمی سازگار است و نه اینکه حتی دشمن ترین دشمنان ما چنین ادعایی کرده اند!

اول با خودم گفتم شاید من اشتباه شنیده ام، این شد که فیلم مناظره را دانلود کردم و دیدم خیر! متاسفانه گوش ما درست شنیده است. این شد که بیشتر پیگیر شدم و دیدم ایشان این حرف را (البته با ارقام متناقض) چند جای دیگر هم گفته اند مثلا در یک سخنرانی دیگر در هفته قبل گفته بودند: « 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان سال گذشته است»(البته ایشان اینجا به نرخ تورم سی و سه درصد تخفیف داده بودند که جای تشکر دارد!) و جالبتر اینکه در جمع طفدارانش در پارک ملت این رقم را یک جور دیگر بیان کرده بود :« 40 هزار تومان امروز برابر است با 15 هزار تومان سال گذشته» (یعنی تورم دویست و شصت و شش درصدی! و این تناقض در ارقام هم خود یک دروغ بزرگ دیگر است)

نرخ واقعی تورم در کشور ما 31 در صد است (که اگر چه این نرخ واقعا بالایی است ولیکن هنوز با نرخ تورم قریب به 50 درصدی دولت آقای رفسنجانی فاصله بسیاری دارد). چه می شود کرد! چرب و شیرین قدرت خیلی بزرگتر از محسن رضایی را پیش از این به زمین کوفته است، او که جای خود را دارد. اینکه یک نفر برای اینکه خود را بزرگ کند به سیاه نمایی دوران دیگران آن هم تا به این حد دست بزند به دور از اخلاق است و واقعا جای خجالت دارد.

جالب اینکه تابناک که این روز ها فریاد مداومش از سانسور شدن محسن رضایی قطع نمی شود و به هر شکل ممکن به صدا و سیما می تازد، خودش به سانسور این صحبت رضایی پرداخته و در واقع خواسته این دروغ محسن رضایی را ماست مالی کند. تارنمای تابناک در مطلبی که مثلا متن کامل مناظره است، با حذف کلمه ی «سال» از جمله «هزار تومانِی امروز، برابر سیصد تومان سال گذشته است» آنرا تبدیل کرد به «هزار تومانِ امروز، برابر سیصد تومان گذشته است» و جمله بعدی رضایی را را که نمی شد با حذف یکی دو کلمه ماست مالی کرد، کلا سانسور کرده است!! (این جمله: «یعنی ما سال گذشته با سیصد تومان چقدر جنس می خریدیم امروز باید هزار تومان جنس بخریم»)
دروغ شاخ دار محسن رضایی

خبر سانسور شده توسط تابناک را در اینجا بخوانید

تصویر بزرگ و کامل از عکس بالا را در اینجا ببینید

فیلم کوتاه این تکه از سخنرانی رضایی را با حجم تنها 1مگابایت از اینجا دانلود کنید

در همین رابطه بخوانید:

-یک خبر با سه تیتر در تابناک!!

- وقتی تابناک نظراتش را قبل از خبر می نویسد

-درگیری علی مطهری و کوچک زاده در تابناک

-یک رفتار رذیلانه دیگر از تابناک 






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 خرداد 16 توسط حق جو